Film recensie: Rendez-vous – Esther Verhoef

Laatst keek ik de film ‘ Rendez-vous’, gebaseerd op het gelijknamige boek van Esther Verhoef. Ik wil jullie graag vertellen wat ik hier van vond.

rendez-vous

Simone vertrekt met man en kinderen naar ‘la douce France’. Het plan is om van het bouwval een prachtige bed and breakfast te maken maar eenmaal aangekomen blijkt de verbouwing lastiger dan gedacht. Als Simone dan ook nog eens valt voor de charmes van één van de bouwvakkers is het complexe plaatje helemaal compleet.

Ik als echt thriller fan moet bekennen dat ik nog nooit een boek van Esther Verhoef heb gelezen. Ik hou eerlijk gezegd meer van Engelse thrillers, waarom weet ik ook niet. En om nog een keer eerlijk te zijn hou ik al helemaal niet van Nederlandse films, er is gewoon te veel seks aanwezig dan nodig is. Nu hebben jullie vast een goed beeld van wat mijn beeld was toen ik deze film wou kijken.  Ik had met mijn vriend afgesproken om weer eens een film te kopen en omdat we beide iets spannends wouden zien kozen we voor ‘ Rendez-vous’ . ”Ja Thijs ik ken de schrijfster en volgens mij is dit echt een geweldige film.” Zo’n beetje ging dat dus. Maar laat ik maar overgaan op mijn recensie.

Simone en haar gezin vertrekken naar Frankrijk om daar een nieuw leven te beginnen. Zoals in bijna elke film over dit onderwerp is het huis nog lang niet af. Eric, haar man, is van plan om alles zelf op te gaan knappen maar dat gaat natuurlijk jaren duren. Hun Frans is te gebrekkig om zelf hulp in te gaan schakelen en opeens ontmoeten ze een aannemer genaamd Peter. Peter is Nederlands maar woont al heel lang in Frankrijk dus hij helpt ze op weg met zijn eigen klusbedrijf. Wanneer zijn team aankomt bij het huis van Simone en Eric zit er een heel opvallende verschijning bij. Een typische Franse man, donker haar, gespierd lichaam en een zwoel accent genaamd Michel. Hij probeert Simone te verleiden en dan neemt ze een beslissing die haar leven gaat veranderen.

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Dit was echt helemaal niks. Oké misschien overdrijf ik, maar ik heb echt veel betere films gezien dan deze. Ik vond de verhaallijn zo voorspellend dat ik me er echt aan ging ergeren. Ik wil het liefst specifieker zijn maar dan zal ik te veel verklappen ( als je deze film nog wilt zien hierna). Het enige wat ik heel goed vond was het verhaal rondom Michel. Dit was erg goed uitgewerkt en niet zo voorspellend, helaas had ik het al wel snel door.

Ik hoop dat deze film gewoon een hele slechte verfilming is van Esther haar boek. Ik ben best wel teleurgesteld door deze film en ik weet niet of de boeken mij hiervan af zullen helpen. Voor mensen die niet zo in de thrillers thuis zijn en alles al door hebben is deze film denk ik geweldig. Eerlijk gezegd, het valt ook allemaal wel mee alleen het einde was niet realistisch. Als het einde wat beter gefilmd was dan had ik hier misschien wel positiever geweest. Het leek namelijk net alsof ze te weinig tijd hadden om de film af te maken en het maar hadden afgeraffeld.

Pluspunt: Jeetje wat is Michel knap! Ik snap wel wat Simone in hem ziet wow. Ik heb echt zitten genieten van hem, dat was dan wel een pluspunt. Wanneer je niet van thrillers houd zal ik deze film alleen al kijken om hem.