Recensie: Lobsters – Tom Ellen & Lucy Ivison

Ik won dit boek door mee te doen aan een super leuke winactie van Blossom Books. Ik had al veel over dit boek gehoord en nu mocht ik hem eindelijk zelf gaan beoordelen. Wil je weten wat ik van dit ‘extreem awkward’ liefdesverhaal vond? Lees dan snel verder.

Lobsters_CVR_2015.indd

Hilarisch, romantisch en ongelooflijk awkward! Sam en Hannah hebben alleen de vakantie om De Ware te vinden. Hun lobster. En hoewel ze een epische zomer gepland hebben, loopt het niet helemaal zoals gehoopt. Sociale misverstanden, goedbedoelde plannen van vrienden en hun eigen angst om voor eeuwig maagd te blijven, staan deze gigantische mijlpaal behoorlijk in de weg. Gelukkig helpt het lot een handje mee. – Bol.com

Hannah en Sam hebben beide net eindexamen gedaan en willen alle twee maar een ding, ontmaagd worden voordat ze naar de universiteit gaan. Hannah en haar vriendinnen zijn van plan dit te laten gebeuren op het feestje van Stella, de beste vriendin van Hannah. Haar ‘lobster’ Freddie zal er ook zijn en dat betekent dat dit haar avond wordt. Alleen verloopt de avond niet zo als gepland. Sam daarentegen is ook op het feestje van Stella, daar ontmoet hij Hannah. Maar de kaft zegt het al, het is een ‘ extreem awkward’ liefdesverhaal dus dit gaat zeker niet gelijk goed. Het verhaal wordt uit beide perspectieven verteld met beide een eigen verhaal naar de ontmaagding. Met veel tegenslagen, hilarische momenten en vooral ongemakkelijke gebeurtenissen is dit een heerlijk verhaal.

Ik vind dit boek ge-wel-dig. Ik lees altijd boeken in de trein en ik heb meerdere keren hardop gelachen om de hilarische acties van de hoofdpersonen. Dit boek is echt een feelgood boek en er zitten ook nog tips in over hoe je eerste keer niet moet gaan. Ik was in het begin wat kritisch omdat ik boeken over je ontmaagding altijd wat suf vind en voorspelbaar maar dit boek was echt heel leuk om te lezen. De schrijfstijl is top, je leest het boek heel snel uit. Ook voelde ik me verbonden met Hannah, ze had zoveel tegenslagen en ze pakte het allemaal heel goed op. Het enige waar ik mij aan ergerde was het einde, dit had wel wat uitgebreider gemogen. Voor de rest is dit boek echt een dikke aanrader!

Lachen: Ja, beschamend veel in de trein met heel veel mensen om mij heen.

Tissues: Nee die heb ik niet nodig gehad.

Opvallend: Hoe realistisch alles is uitgelegd, niks wordt mooier gemaakt dan het is en dat vindt ik heel fijn.