Recensie: Dwaaleiland – Melissa De La Cruz

Ik won dit boek bij Adorablebooks.nl samen met nog meer leuke goodies. De mensen die mij kennen weten dat ik een onwijze Disney fan ben. Toen ik er laatst was heb ik serieus gehuild van blijdschap (het was zo leuk!). Dit boek maakte me daarom ook super enthousiast en jullie kunnen nu lezen of het aan mijn verwachtingen voldeed.

9789000346295_Dwaaleiland_voor_web

Long Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug! Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent… iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu? Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken. De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland. Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders. Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.

Het boek speelt zich af op ‘Dwaaleiland’ het eiland waar alle schurken van Disney naar toe zijn gestuurd met hun hele gezin. Het eiland is erg afgelegen en het is onmogelijk om er magie te gebruiken. Een echte straf dus voor deze schurken. De kinderen van Cruella de Ville, de boze koningin, Jafar en Maleficent zijn de hoofdpersonen in dit boek. Vanuit elk kind zijn perspectief wordt het verhaal beschreven. Mal, de dochter van Maleficent, en Jay, de zoon van Jafar, zijn goede vrienden en stelen samen voor de lol. Mal wil graag net zo slecht worden als haar moeder alleen zonder magie kan ze niks. Maleficent vertelt haar vaak genoeg hoe teleurgesteld ze is in Mal. Wanneer Carlos, de zoon van Cruella, en Evie, de dochter van de boze koningin, samen een gek apparaatje uittesten gebeurt er iets vreemds. Het blijkt dus dat het apparaatje van Carlos door de spanningsboog rondom het eiland is gegaan. Mal krijgt een idee om haar moeder trots te maken. Ze gaat samen met Jay, Evie en Carlos op zoek naar de toverstaf van Maleficent.

Ik had bij dit boek wel mijn vragen; wie is de schrijfster? Heeft zij iets met Disney te maken? Is dit een heel nieuw Disney verhaal? Ook is er een film als vervolg op dit boek. Dat vond ik erg vreemd, waarom is er niet gewoon een tweede boek? Kies gewoon, of twee boeken of twee films? Maar ja ik vind het wel een aparte keuze.

Ik was heel enthousiast toen ik aan dit boek begon en dat bleef ik ook lang. Het was wel wat lastig voor mij om in het boek te komen. Vooral door de namen van Maleficent en Mal, ik haalde ze steeds door elkaar en dacht dat het maar een persoon was. Het boek heeft een fijne schrijfstijl en het is makkelijk te begrijpen. Alleen is het zo langdradig, pas na meer dan de helft van het boek begint er echt iets spannends. Ik wou het boek graag uitlezen omdat ik zo’n Disney fan ben maar ik kwam er moeilijk doorheen. Het boek trok me niet echt, het was saai en niet zo als ik het me had voorgesteld. Misschien ben ik te kritisch maar ik vond het echt geen fijn boek om te lezen.

De film zal ik snel gaan kijken en er ook een recensie over schrijven, hopelijk is die wat leuker. Ik vind het echt jammer hoe erg dit boek mij heeft teleurgesteld. Misschien moet je het verzinnen van Disney verhalen maar overlaten aan de echte Disney schrijvers.

2 gedachtes over “Recensie: Dwaaleiland – Melissa De La Cruz

1. Oooohw ik heb de film denk ik op Disney Channel voorbij zien komen, ik wou het kijken maar wist niet zeker of het wel een leuke film was. Disney is altijd het kijken waard dus misschien moet ik dat toch maar doen xD Leuke post trouwens 🙂