Recensie: Losing it – Cora Carmack

Losing it is het eerste deel van een trilogie geschreven door Cora Carmack. Het boek heeft als genre ‘New Adult’ en dit was ook mijn eerste New Adult boek dat ik las! Toen ik laatst mijn plaatselijke boekenwinkel in liep viel dit boek mij meteen op. Ik heb lang getwijfeld of ik het wou kopen doordat de kaft me wel aantrok maar de tekst op de achterkant niet echt. Gelukkig heb ik toch besloten om dit boek te kopen want ik ben echt verliefd geworden op dit boek!

IMG_3184

Zoals ik net al zei sprak de kaft mij erg aan, waarom? Eerlijk gezegd weet ik dat niet zo goed. Soms heb je gewoon het idee dat het goed zit haha! Eerst dacht ik wel dat het een engels boek was door de titel maar op de kaft staat ‘ Niet zo makkelijk als het lijkt’ dus dat was wel duidelijk. De achterkant sprak mij niet erg aan. Kom op, een meisje dat maagd is en dan eindelijk op het punt staat om seks te gaan hebben, zorgt voor vele problemen. Het leek mij dat ik erg teleurgesteld zou zijn na het lezen van dit boek door het niet zo originele onderwerp. Maar dit boek heeft het tegendeel bewezen!

Bliss Edwards is bijna afgestudeerd en heeft ‘het’ als enige in haar vriendenkring nog niet gedaan. Ze vindt dat daar maar eens een eind aan moet komen en de simpelste methode lijkt haar een onenightstand. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Eindelijk met een aantrekkelijke jongen in bed beland, raakt Bliss in paniek en gaat ze ervandoor. Alsof dat nog niet gênant genoeg is: als ze het lokaal van de nieuwe docent drama inloopt, herkent ze de man die ze acht uur eerder naakt achterliet in haar bed… Losing It is het eerste deel van een zeer succesvolle trilogie. Het stond hoog op de New York Times- en de USA Today-bestsellerlijsten. – bol.com

Bliss zit in haar laatste jaar van haar theater opleiding. Ze weet nog niet zeker wat ze later wilt gaan worden en hoopt daar snel achter te gaan komen. Ze is de enige uit haar vriendengroep die nog geen seks heeft gehad en daar wil Kelsey, haar beste vriendin, een eind aan maken. Zoals altijd neemt Kelsey haar mee naar een kroeg waar ze opzoek gaat naar potentiële kandidaten voor Bliss. Vele mannen proberen Bliss aan te spreken maar niemand vindt ze goed genoeg voor de onenightstand. Dan ontmoet Bliss Garrick, hij komt uit Engeland en ze is gelijk verkocht. Ze gaan samen naar Bliss haar appartement om een spannende avond te beleven maar dat gaat niet zoals gepland. Bliss raakt in paniek en ze rent haar huis uit, zonder sleutels en half naakt staat ze buiten terwijl Garrick nog binnen is! De dag erna loopt ze nietsvermoedend haar klaslokaal binnen en gaat naast haar vrienden zitten. Er is een nieuwe drama docent en hij is niemand minder dan Garrick, de man die ze gister naakt in haar kamer alleen achterliet. De verhouding gaat verder dan een onenightstand en Bliss doet alles om dit geheim te houden voor haar vrienden. Dit zorgt voor vele ongemakkelijke en hilarische scenes.

First of all, dit boek is echt hilarisch. Ik heb meerdere keren hardop gelachen door de ongemakkelijke gebeurtenissen en de gedachten van Bliss. Het mooiste nog vond ik het verhaal van de kat, ik zal niks verklappen maar dit was echt geweldig! Dit was mijn eerste New Adult en mijn eerste boek van Cora maar zeker niet mijn laatste! Wat ben ik blij dat ik dit boek heb gelezen! Het genre; New Adult wordt goed uitgewerkt. Er komen erotische scene’s in voor en het gaat nu niet meer om zoenen maar om seks en dat is erg duidelijk in dit boek. Ik vond het soms nog best opwindend om het te lezen maar dat komt vooral door Garrick zijn handelingen.

Raad ik dit boek aan? Ja zeker! Dit boek is grappig, goed geschreven en opwindend tegelijk! Dit is wel een ander soort trilogie dan normaal, in de volgende twee boeken zijn Bliss en Garrick niet meer de hoofdpersonen maar gaat het om de vrienden van Bliss. Wel spelen ze er kleine rollen in.

2 gedachtes over “Recensie: Losing it – Cora Carmack

1. Pingback: Finding it – Cora Carmack | Fleurine Ariënne

2. Leuke recensie, ik heb het boek een tijdje terug gelezen. Het verhaal met de kat was echt hilarisch. En ik werd helemaal blij van het einde, Lucky feelings.